Vi gillar nöjda kunder!

Varje steg i Järntorgets kontakt med kunden är lika viktig, från intresseanmälan
till nyckel i handen och flyttkartonger på golvet.

Kundnöjdhet är ett ledord inom Järntorgetkoncernen och kundernas behov står alltid i fokus. Bostadsköpet är ofta livets största investering och vårt mål är att köparna ska känna sig trygga genom hela processen.

Genom lyhörda kundrelationer utvecklar vi ständigt både verksamheten, bostäderna och vår service till kunderna. Prognoscentrets årliga branschmätning av kundnöjdhet, NKI, ger information direkt från kunderna om våra styrkor och svagheter. Svaren analyseras och används för att utveckla det dagliga arbetet i alla led.

 

 

Inredning
En stor fördel med nyproducerade bostäder är kundens möjlighet att påverka interiören i sin bostad. Våra inredare hjälper kunderna genom inredningsprocessen och skapar tillsammans med kunden ett hem att trivas i.

Marknad
Järntorgetkoncernen sätter stort värde i att förstå bostadköparens drivkrafter idag och i framtiden. Kundernas behov identifieras och analyseras för att skapa de mest konkurrenskraftiga bostäderna. Var och hur vi bygger är noga anpassat efter våra målgrupper. Järntorgets marknad är Storstockholm och Uppsala med omnejd – två av Sveriges starkaste bostadsmarknader med stor befolkningstillväxt.

Järntorget utvecklar attraktiva bostäder som passar i olika faser av livet. Merparten av kunderna är i åldern 26–35, ett spann där många livsfaser ryms. Allt från singlar och par till växande familjer. Vi erbjuder såväl yteffektiva lägenheter i centrala lägen som välplanerade och lättskötta småhus. Var man än befinner sig i livet, har vi ett hem som passar.

Eftermarknad
När kunderna flyttat in tar eftermarknadsavdelningen över kundkontakten. De finns tillgängliga för frågor gällande bostaden och erbjuder dessutom hantverkshjälp i samband med inflyttningen, en mycket uppskattad tjänst.